shaz world

Welcome to my wonderfull world

Friday, December 24, 2010

aku dulu dan sekarang

hahahah asalamualikum kepada kamu wahai pebaca yang setia, erm sblum melangkah lebih jauh, kata orang x kenal maka x chenta kn,.. so let's me introduce my self,....  nama diberi MUHAMMAD SYAFIQ BIN ZAINE  bley pngil syafiq or shaz, 21 jun 1992 adalah tarikh keramat (my birthday),... anak kelahiran johor ni seorang yang happening, sporting, open minded, mudah bergaul, mudah dibawa berbincang, pendek kata orang yang lahir pd bulan jun ni seorang yang mudah dari pelbagai aspek, hahaha bagus nyer puji dri sndiri ek,... erm pendidkan awal yg saya dapat ialah di Sekolah Kebangsaan Tebrau Bakar Batu, kemudian melanjutkan pelajaran ke tingkatan 1 di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Jaafar (SDJ).  huhuhu lpas tamat jew SPM kene   pulak pergi PLKN n this is my first time jauh ngan family,..hurm sedih rasanyer,.. ckup 3 bulan tamat sudah PLKN kum 2 siri 7 2010 lega sngt,... setelah beberapa minggu tamat latihan PLKN saya dapat tawaran ke Universiti terulung(UiTM) dan saya ditawarkan kos pra-diploma pengurusan perniagaan,.. huhuhu hidupku sebagai seorang mahasiswa pun bermula,..... perasaan mase 2 bercampur baur,... suka ada, takut pown ader,.. huhuh tp nk berjaya kene berani tempuh semua perasaan tu,.. so saya kuatkn hati dan semangat untuk teruskan pelajaran,.... walaupun saya ditawarkan jurusan pra-diploma saya terima dengan hati yang sanggat bersyukur,... kerana itu lah tapak untuk melangkah ke diploma,... sampai jew di UiTM kampus segamat hati mula risau dan takut,... x tau aper nk buat mase 2,.... setelah selesai mendaftar saya di hantar ke bilik,... huhuh,... MDS minggu destini siswa sangat menyiksakan,.. tp saya sabar jew lalui semua 2,....... hati masih risau kerana memikirkan perangai roomate, senior2, kwn2 yg laen,... huhuh,... alhamdulilah akhirnya saya dpt roomate yg baik, satu kepala, memahami, tolak ansur n senior bilik yg sngt cool,... sy sngt bersyukur,.... dan semenjak itu la saya merasakan kehidupan sebagai seorang mahasiswa sebenar,... ada masa yg kita suka n ader mase x,.. huhuu tp itu semua takdir dan ketentuan allah,... alhamdulilah,....

No comments:

Post a Comment