shaz world

Welcome to my wonderfull world

Wednesday, May 29, 2013

Andai Itu Takdirnya

Bismillahhirahmannirahim
berabad rasanya x luahkn ap yg aku pendam
klu boleh "scan"  berhabuk hahaha
semuanya aku simpan utk tampak ceria
percayalah saat menulis entry ni aku rasa sedih, sebak, remuk hati ni
emosi ni kadang2 x menentu, bru tadi nk rasa bahagia
Allah jentik hati ni utk rasa sedih pula
hati aku selalu berbelah bagi
biasalah kita manusia dh diberi dgn berbagai jenis perasaan 
terpulang pada kita nk pergunakkannya
mcm ap yg aku tgh rasa sekarang

bnyak kali kita dengar ayat ni, 
bila Allah uji kita maknanya dia sygkn kita
Allah x akn uji di luar kemampuan kita, percayalah
Allah x kejam, Allah x zalim, sesungguhnya yg terbaik adalah darinya
kuatkan hati, sbb tu Allah dampingkan seseorang dkt kita
seseorang yg boleh memahami dan merasai ap yg kita tgh rasa 
seseorg yg bolah kita kongsikan beban bersama
hati kita kene cekal, kuat dan tabah utk hadapi semua yg diuji
x ad msalah kt dunia ni x boleh selesai
x ad penyakit yg Allah jadikan tanpa ad penawar
mungkin dia nk tnguk kita usaha utk hidup ni
klu kita terus nk salahkan takdir x kemana pun
kita jgn pernah putus berharap pd Allah yg memberi penyakit 
dan atas kehendaknya juga diakn tarik kembali

aku x tau skrng ni aku rasa sihat
mugkin kjap lagi Allah nk bg ujian dan dia hantar penyakit
kita redha dan bnyakkn berdoa
bila aku dpt tau orang-orang yg aku syg diuji
hati ni rasa seperti dipijak sbb aku harus saksikan semua ni
mana ad orang dkt dunia ni nk tnguk orang-orang
yang dia sayang sakit :'( 
tp walau mcm mna pn kene kuat
aku x suka bila org yang aku syg sakit 
kmudian aku tampilkan diri dengan wajah risau
aku kene ceria, aku kene kongsikan semangat yg aku ad
agar orang yang aku sayang dapat bertahan dan melawan penyakit tu
Ya Allah, kuat betul ujian ni,..... :'(

aku selalu berdoa dan berharap
agar orang-orang yang aku sayang selalu sihat
dan kalau boleh sakit dia tu biar aku yang tanggung
perasaan ni memang mencabar
aku nk tnguk selalu orang-orang yang aku sayang tersenyum riang
kalau perlu berkongsi nyawa sekali pun
bila aku dah sayang, aku akn sayang betul2
macam mana pun terguris hati, lama-lama akn baik jga
melihat orang yang tersayang menangung siksa
sumpah x sanggup, mama selalu pesan
apa yang ada dekat kita bukan hak kita sepenuhnya
kalau boleh kongsi, berilah

aku mohon agar orang-orang yang aku sayang terus kuat
jangan pernah mengalah, aku selalu ad
kalau perlu nyawa pun aku rela
untuk pastikan orang-orang yang aku sayang terus bahagia
biar siksa dan derita aku yang tanggung

aku harap kau terus kuat ye orang yang aku sayang
doa yang terbaik selalu untuk awk
jangan pernah patah semanggat 
saya sayang awak!

No comments:

Post a Comment