shaz world

Welcome to my wonderfull world

Tuesday, October 30, 2012

Surat Cinta

tarikh surat ni mula di tulis pd 2012
dengan mengharapkan satu keajaiban yang bakal berlaku nanti

kepada penerima surat cinta
daripada penulis surat cinta

susah nk mula bila mcm2 rasa dan perasaan nk diluahkan
tak pasti dari mana nk mula, hati berbisik malu tapi mahukan sesuatu
bila kali pertama jumpa perasaan biasa
anggapan yg perasan sebagai kwn je
tapi bila hati keseorangan mula berbisik yg diri ini sdg mengharapkan cinta
wahhhhhh, pelik tapi x tau nk rungkai mcm mana
sdangkan x bercakap lngsung, hnya pndang muka dan senyuman je
mungkin takdir Allah nk satukan hati ini
klu tgh duduk diam mulalah terbayang wajah ayu tu
banyak tanda tanya, dia dh berpunya ke?
dia nk ke terima aku seadanya?
resah x terkata, takut kehilangan pn ada
walhal bukan pernah bersatu pun
itulah hebatnya cinta dan jodoh dari yg maha esa

selepas beberapa hati tu
mula terserempak buat2 terserempak
hati ni takut nk berterus terang sbb masing2 sdng belajar 
tulah, ramai orang ckp 
"klu nk cari jodoh, di zaman U lah waktu yg sesuai"
jodoh dh ad, tp x pasti dia betul2 ke jodoh aku?

itulah hati manusia yang selalu was2
taklaka terlihat wajah ayu tu
hati terasa tenang dan bersemangat utk teruskan kehidupan
aku selalu curi2 pandang wajah dia dan kadang2 saja buat2 terserempak dgn si dia
setiap kali bertentangan seyuman yg di lemparkan 
buat hati terusik ketenangan
memang betullah, klu dh jodoh memang penyejuk mata
hati ini selalu berdoa dan mengharap yang dia tu jodoh yang betul
perjanjian yang di lakukan dengan ikhlas
membuahkan rasa cinta yang suci dan murni
semangat utk hidup bersama membuatkan rasa sayang dan cinta kekal abadi

bukan tak nak berterus terang
tapi takut hilang bat selamanya
kerana kau adalah nadi semangat aku
utk aku terus lalui liku hidup ini bersama
cinta dan jodoh tadir dari yg maha esa
aku mengaharapkan yang terbiak utk kita bersama
cinta yang akan kita bina diatas restu ilahi
menentukan cinta sejati 
cinta menuju jannahnya
iti harapan aku utk kita sayang.....

hanya kata hati berbisik
tak mampu di luah dengan bibir yg kaku ini
mengharap cinta dan redha Allah
aku nanti kau hingga ke jannahnya <3 br="br">


No comments:

Post a Comment